www.oyoylivingdesign.dk ejes og drives af OYOY Living Design A/S

CVR nr. 33 77 72 56 (herefter "OYOY eller www.oyoylivingdesign.dk”)

OYOY Living Design A/S 
Adresse: Hammershusvej 16A
7400 Herning
Telefon: +45 29887191

CVR-nr. 33 77 72 56
Email: oyoy@oyoy.dk 

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.oyoylivingdesign.dk til levering i Danmark.

Bestilling og betaling

www.oyoylivingdesign.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage, og du kan næsten altid foretage et køb på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage online køb, når shoppen er åben og tilgængelig.

For at handle hos www.oyoylivingdesign.dk skal du være 18 år gammel og har et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke, eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til at betale.
Når du er klar til at bestille, skal du klikke på "Køb og gå til betaling" (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og vælg leveringsmetode. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen "Bestil og betaling".

På www.oyoylivingdesign.dk kan du handle med følgende kreditkort

VISA

VISA Electron

MasterCard

MaestroCard

JCB

Vi accepterer også betalingsmetoderne:

MobilePay

ViaBill

Apple Pay

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse

Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en email kvittering (ordrebekræftelse) for vores modtagelse af din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os.

Fragtpriser (Danmark)

Levering sker med GLS, hvor du enten kan vælge levering til pakkeshop for kr. 29, eller levering til en angivet adresse for kr. 49. GLS har mere end 500 pakkeshops i butikker over hele landet. Handler du for over kr. 499, betaler vi dine fragtomkostninger ved levering til en dansk adresse. Ønsker du at få dine varer leveret til en adresse i udlandet, koster levering kr. 89.

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-5 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer. Ved afsendelse af din pakke vil du modtage tracking-nummer.

 

Retur

14 dages fuld returret

Når du handler online på www.oyoylivingdesign.dk, har du 14 dages fuld fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt. Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til:

OYOY Living Design A/S
Hammershusvej 16A
7400 Herning
Denmark
CVR-nr.: 33777256
Email: customerservice@oyoy.dk

Til gengæld skal du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.

Vigtigt: Vi forventer, at du så hurtigt som muligt returnerer pakken / varerne, efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 14 dage.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD.

Dokumentation af dit køb og returneringsformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får udbetalt det beløb tilbage, du har betalt til os ved købet (inkl. evt. fragtomkostninger). Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du har betalt for købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til betalingskort, du brugte til køb.

Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

- Du har faktisk taget varen i brug

- Den er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den

- Du har håndteret varen på anden måde end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

Fortrydelsesret ved brugte varer

Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve sit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.

Reklamation - Hvis der er noget galt med produktet

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden "rimelig tid"

Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: customerservice@oyoy.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Produktet skal sendes til:

OYOY Living Design A/S
Hammershusvej 16A
7400 Herning
Denmark
CVR-nr.: 33777256
Email: customerservice@oyoy.dk

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen.

Ved begrundet klage refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enige, henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

OYOY Living Design forhandler - Wholesale

Ønsker du at blive OYOY Living Design forhandler, så se mere HER. Har du spørgsmål bedes du kontakte sales@oyoy.dk

Som OYOY Living Design forhandler oprettes dine kontaktoplysninger på vores forhandlerliste. Denne liste opdateres månedligt.

Erklæring om salg på tredjeparts online platforme  

OYOY Living Design tillader intet salg på tredjeparts online platforme (f.eks. AMAZON, Ebay, bol.com osv.) uden skriftligt samtykke fra OYOY Living Design i Danmark. I de tilfælde, hvor det ikke skriftligt godkendte salg gennemføres eller fortsættes, forbeholder OYOY Living Design sig retten til at inaktivere konti og/eller tilbageholde alle ordrer, indtil situationen er løst.

Dette gøres for at sikre det forretningsmæssige samarbejde vi har valgt at have med de partnere, der efter aftale repræsenterer OYOY Living Design på tredjeparts online platforme i dag. Strategiske partnerskaber som vi er stolte af og som vi ønsker at optimere i fællesskab.

Hvis du derfor ønsker at være i stand til at sælge vores produkter på tredjeparts online platforme, eller hvis du har spørgsmål i forbindelse med dette emne, er du velkommen til at kontakte din lokale agent, distributør eller hovedkontoret i Danmark på sales@oyoy.dk / +45 29 88 71 91.

Læs vores salgs- og leveringsbetingelser